Good evening everyone,
excuse me if there are mistakes in the english version of my message but i am trying to master english since a little time and i wanted to also post in english.
it makes few years I’m a programmer but I always found myself not very good.While trying to solve online puzzles and, with my participation on codingame I realised more about my weaknesses because I use for example a lot of nested loops and complex manipulations of Strings that unnecessarily complicate my code . When I compare the proposed solutions, I realize the fact that there is a large gapwithin them and my approach to algorithmic problems.
I usually analyze the algorithm to write as a result of processing to be performed, write her treatments then try to optimize them after. However I think that in some cases the process must be different. So I am asking to the community for advices to improve my approach of algorithms problems. Are there things I need to learn in particular? I have a good knowledge of the main data structures and basic algorithms associated with it but it does not seem enough. Thank you for all your help and I think it may help others in my situation that fail to exceed a certain level of algorithms solving.
Bonsoir à tous,
cela fait quelques années déjà que je suis programmeur mais je me suis toujours trouvé moyen. A force d’essayer de résoudre des puzzles en ligne et, avec ma participation sur codingame je me rend encore plus compte de mes lacunes car je fais par exemple très souvent des boucles imbriquées et des manipulations complexes de chaines de caractère qui complexifient inutilement mon code. Lorsque je le compare aux solutions proposées, je me rend compte du fait qu’il y a une grande lacune au niveau de la façon d’aborder les problèmes algorithmiques.
J’ai l’habitude d’analyser l’algorithme à écrire comme une suite de traitements à effectuer, écrire ses traitements puis essayer de les optimiser tant bien que mal. Cependant je pense que dans certains cas il faut procéder autrement ou améliorer cette façon de faire. Je me tourne donc vers la communauté pour demander des conseils pour améliorer mon approche des problèmes. Y a t’il des choses que je dois apprendre en particulier? J’ai une assez bonne connaissance des principales structures de données et des algorithmes de base qui y sont liés mais ça ne semble pas suffisant. Merci pour votre aide à tous et je pense que ça aidera éventuellement d’autres personnes dans mon cas qui n’arrivent pas à dépasser un certain niveau de résolution de problèmes.